The body as archive

12. 4. 2024
20:00
A4 – priestor súčasnej kultúry

Sprievodný program

The body as archive

PROJEKCIA
JAZYK: Angličtina (bez tituliek)
Vstup voľný
49 min

The Body as Archive (2016) je dokumentárny film zaoberajúci sa výskumom spôsobov, akými môže byť telo tanečníka považované za archív.

Tanečníci vytvárajú, hromadia a nesú poznatky. Kde sa ukladajú a čo objavujú tanečníci prostredníctvom svojej praxe? Je možné lokalizovať kinetické poznatky a porozumieť ich spojeniu medzi subjektívnym videním a objektívnou realizáciou?

The Body as Archive skúma úlohu tanečníka pri zachovaní kolektívnych poznatkov, ich prenose a dostupnosti.

Režisér: Michael Maurissens
Scenár: Michael Maurissens a Darko Dragičević
1. asistent réžie: Darko Dragičević
Kamera a strih: Alexander Basile
Hudba: Gregor Schwellenbach
Produkcia: CÁRRE BLANC PRODUCTIONS
Financované: TANZFONDS ERBE – Kulturstiftung des Bundes, Film- und Medienstiftung NRW
1. asistent kamery: Janosch Pugnaghi
Gaffer/Zvuk: Christian Schuermann
Asistent zvuku: Simon den Hartog
Grading: Jan-Peter Horns
Offline editor: Jens Vetter
Catering: Moritz Erian
Preklad: Karoline Strys
Poradca: Dr. Scott deLahunta
S účasťou: Prof. Dr. Maaike Bleeker, Allison Brown, Prof. Patrick Haggard, Fabrice Mazliah, Jone San Martin, Michael Schumacher, Prof. Dr. Gerald Siegmund, Prof. Wolf Singer, Dr.-Ing. Michael Steinbusch, Thomas Thorausch, ldiko Toth, Jonas Dometshauser

MICHAEL MAURISSENS je belgický performer, choreograf a filmár pôsobiaci v Nemecku. Potom, čo pôsobil ako profesionálny tanečník v štátnych divadlách a súboroch po celom Nemecku, založil MichaelDouglas Kollektiv, v rámci ktorého sa skupina tanečníkov zameriava na vývoj metód kolektívnej tvorby podporujúcich dialóg na rozhraniach disciplín, ako sú komunikácia, architektúra, choreografia a riešenie konfliktov. Maurissens sa už niekoľko rokov venuje práci s médiami v oblasti grafického dizajnu, fotografie a filmu (ako filmár, kameraman a strihač). Jeho filmy skúmajú úlohu tela ako archívu a jeho interdisciplinárny prístup mu umožnil produkovať filmy a zapojiť sa do spoluprác v Číne, Japonsku, Uruguaji, Tanzánii, Indii, Španielsku, Maroku, Palestíne, Taliansku, Benine, Turecku, Švajčiarsko, Egypt a Senegale.